تنگه هرمز قفل دنياست و کليد آن در دست ايران است

 كريمي قدوسي در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، اظهار كرد: تعداد امضاهاي طرح بستن تنگه هرمز به 150 امضاء رسيده است و بنا داريم در اين طرح اجماع باشد؛ چراكه از جمله طرح‌هاي انقلابي است و مردم و نمايندگان آنان با داشتن روحيه‌اي انقلابي در برابر دشمن خيلي قاطع مي‌ايستند و جواب‌شان در عرصه سياسي روشن، شجاعانه و مقتدرانه است.


وي افزود: ملت ايران تحقير در برابر غرب را از روز اول نپذيرفتند؛ چراكه تمدن و فرهنگ غني ايران اسلامي از كشورهاي غربي خيلي بالاتر است؛ لذا نمايندگان مردم در مجلس نيز مصلحت‌انديشانه حرف نمي‌زنند و حرف مجلس بايد همان حرف مردم باشد.

وي با اشاره به موقعيت تنگه هرمز گفت: خداوند پنج تنگه را در دنيا خلق كرده است كه مهمترين آن تنگه هرمز است و خود غربي‌ها از 30 سال پيش اذعان مي‌کنند كه تنگه هرمز قفل دنياست و كليد آن در دست ايران است.

طراح طرح بستن تنگه هرمز در مجلس افزود: حال كه غرب قبول دارد كه كليد تنگه هرمز به دست ايران است و حكومت ايران، اسلامي و ديني و بر پايه صلح‌طلبي و امنيت متقابل است؛ بنابراين تشخيص عبور بي‌ضرر كشتي‌هاي تجاري از آن، بر عهده ايران است.

وي خطاب به كشورهاي غربي گفت: كشورهايي كه به تحريم‌هاي ايران پافشاري مي‌كنند بدانند که ملت ايران از طريق مجلس به دولت پيشنهاد مي‌كند تا حقوق ملت را در تنگه هرمز اعمال كند؛ لذا اگر تشخيص دهيم اين عبور و مرور براي ما ضرر داشته باشد جلوي آن را مي‌گيريم.


وي خاطرنشان كرد: كشورهاي تحريم كننده حق ندارند در صورت ادامه تحريم‌ها، بي‌ضرر از تنگه هرمز عبور كنند و براساس ضربه متقابل و دفاع جلوي نفتكش‌هايي كه نفت ما را به سمت كشورهاي تحريم كننده نفتي مي‌برند و حقوق مسلم ما را در دنيا نفي مي‌كنند خواهيم گرفت.

كريمي قدوسي با تاكيد بر اين‌كه «همه تحريم‌ها بايد لغو شود تا امنيت تنگه هرمز برقرار شود» گفت: از نظر نظامي، قدرت بستن تنگه هرمز صددرصد فراهم است و با تمام احتمالاتي كه داده شده است اگر تنگه هرمز را ببنديم هيچ كشوري نمي‌تواند آن را باز كند مگر اين كه با اراده جمهوري اسلامي ايران باشد. ايران در اين زمينه عاقلانه و هوشمندانه عمل خواهد كرد و اين تنگه نقطه‌اي است كه مي‌توانيم تعيين تكليف كنيم.

وي گفت: بنا داريم در طرح تنگه هرمز، براساس عرف بين‌الملل به ازاي هر شبكه نفت سه درصد از بهاي نفت خام آن روز عوارض به خزانه جمهوري اسلامي واريز شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كشتي‌ها از طرف عمان مي‌توانند از تنگه هرمز عبور كنند خاطرنشان كرد:همسايه‌ ما در تنگه هرمز كشور عمان مي‌باشد كه داراي سواحل صخره‌اي است و هيچ شناوري مگر شناورهاي سبك نمي‌توانند از آن‌جا عبور كنند و منطقه امن و بي‌خطر براي عبور و مرور فقط آب‌هاي داخلي ما به خصوص در 21 مايلي جزاير تنب بزرگ و تنب كوچك است.

طراح طرح بستن تنگه هرمز با اشاره به طرح عربستان براي انتقال نفت با خط لوله گفت: اكثر مخازن نفتي در خليج فارس در فاصله نزديك هستند و كم‌هزينه‌ترين راه انتقال آن حمل و نقل دريايي است، اگر اين نفت بخواهد از طريق لوله پمپاژ شود و به درياي سرخ برسد اولا امنيت لوله‌ها تامين نمي‌شود و ثانيا پمپاژ نفت بسيار هزينه‌بر خواهد بود. انتقال نفت از طريق خط لوله توجيح اقتصادي ندارد و موجب افزايش قيمت نفت خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 42
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 1986
بازدید کل : 149771
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1